Algemene voorwaarden KG-onderhoud (geldig vanaf 15 Oktober 2024)
Wanneer jij een afspraak maakt met KG-onderhoud voor onderhoud, reparatie of inspectie van jouw CV-ketel, ga je akkoord met de onderstaande algemene voorwaarden:
- Organisatie werkzaamheden:
- Voordat ik een afspraak kan inplannen, heb ik eerst duidelijke foto's nodig van de volledige rookgasafvoer (binnen en buiten) en de werkruimte rond de CV-ketel.
- Een afspraak kun je alleen aanvragen via het online afsprakenformulier.
- Controleer de beschikbaarheid op het afsprakenformulier en geef een voorkeursdatum en tijdsvak door.
- Ik werk alleen aan bepaalde typen toestellen. Deze kun je selecteren op het afsprakenformulier.
- Na het invullen van het formulier ontvang je een e-mailuitnodiging voor de afspraak, controleer ook je spamfolder.
- Het is mogelijk dat jouw gekozen datum niet beschikbaar is; in dat geval bied ik een alternatief aan.
- De uitnodiging blijft 2 dagen geldig. Hierna vervalt de reservering automatisch.
- Het wijzigen van de datum en tijd van de afspraak kan via de 'wijzig'-knop in de uitnodiging.
- Annuleren kan direct via de ‘annuleer'-knop.
- Bevestig de afspraak via de 'bevestig'-knop. Hiermee ga je akkoord met deze algemene voorwaarden.
- Voorwaarden werkplek:
- Zorg voor voldoende werkruimte bij de CV-ketel.
- Verwijder eventuele ombouwkasten, koven, planken, wasmachine, droger en andere losse spullen.
- Bescherm de vloer met dekens, karton of waterdichte folie als deze kwetsbaar is.
- Reserveer een parkeerplek binnen 10 meter van jouw voordeur met voldoende ruimte voor mijn servicewagen, zodat de achterklep open kan.
- De volledige rookgasafvoer moet zichtbaar zijn, vanaf de CV-ketel tot de uitmonding. Als ik dit niet volledig kan inspecteren, keur ik de installatie af.
- Verwijder afdek panelen en plafonds indien nodig.
- Zorg voor veilige toegang tot het dak voor de inspectie van de rookgasafvoeruitmonding. Indien nodig, regel je zelf een hoogwerker of ladder.
- Schakel de CV-ketel minstens 1 uur voor aanvang van de werkzaamheden uit, zodat deze volledig is afgekoeld.
- Zorg voor een stevig krukje, trap of ladder indien nodig.
- Ik werk alleen aan toestellen die gemonteerd zijn op maximaal 150 cm van de vloer, met een minimale werkruimte van 100 cm aan de voorkant en minimaal 20 cm aan de zijkanten en bovenkant.
- Ik werk niet aan toestellen of appendages die:
- In een kruipruimte zijn geïnstalleerd
- In een toilet zijn geïnstalleerd
- In een kast zijn weggewerkt met een klein toegangsluik
- In een kelder of op zolder zijn geïnstalleerd met een stahoogte minder dan 180cm
- Alleen te bereiken zijn via een vlizotrap
- Boven een trap zijn geïnstalleerd
- Als blijkt dat de werkplek niet aan deze voorwaarden voldoet, moet ik de opdracht annuleren en breng ik €140 in rekening.
- Annuleringskosten:
- Je kunt de afspraak kosteloos annuleren tot 24 uur vóór de geplande afspraak
- Bij annulering binnen 24 uur voor de afspraak breng ik €55 reserveringskosten in rekening.
- Overige voorwaarden:
- Ik breng €55 voorrijkosten in rekening als je niet thuis bent op het moment van de afspraak.
- Een eenmalige onderhoudsbeurt kost €160 (€55 voorrijkosten en €105 voor het onderhoud). Voor het oplossen van een storing tijdens onderhoud reken ik €85 extra, exclusief materialen.
- Voor een storing of reparatiebezoek reken ik €140 (€55 voorrijkosten en €85 arbeidsloon), exclusief materialen.
- Voor inspectie- of offertebezoeken reken ik €140 binnen Zuid-Holland en €1,20 per kilometer buiten Zuid-Holland, met een minimumbedrag van €55, plus €85 inspectiekosten.
- Bij overmacht behoud ik het recht om de afspraak te verzetten of te annuleren zonder dat daar vergoeding of compensatie tegenover staat.
- Houd er rekening mee dat ik mijn tarieven soms tussentijds moet aanpassen vanwege prijsstijgingen van mijn leverancier.
- Oplevering werk:
- Controleer direct na afronding van de werkzaamheden of alles naar behoren werkt en volgens afspraak is uitgevoerd.
- Als je gebreken of schade opmerkt, laat het mij dan meteen weten.
- Als alles in orde is, onderteken en betaal je direct de factuur om het werk te accepteren als akkoord en opgeleverd.
- Na akkoord kan ik geen verantwoordelijkheid meer nemen voor eventuele problemen of schade. Zorg ervoor dat je alles goed controleert voordat je betaalt.
- Herstel gebreken:
- Als er na jouw controle toch gebreken zijn, laat het mij dan direct weten.
- Ik beoordeel deze gebreken en bepaal of ik hiervoor verantwoordelijk ben.
- Als dat zo is, behoud ik het recht om het herstel zelf uit te voeren.
- Betalingsvoorwaarden:
- Je dient direct na mijn werkzaamheden te betalen per PIN. Zorg ervoor dat je daglimiet toereikend is.
- Het is ook mogelijk om het totale bedrag voorafgaand aan de werkzaamheden te voldoen via een overschrijving.
- Als je om welke reden dan ook niet direct kunt betalen, ben ik genoodzaakt om de werkzaamheden ongedaan te maken en de CV-installatie buiten gebruik te stellen totdat de betaling is voldaan. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.
- Garantie en aansprakelijkheid:
- Als ik tijdens mijn werkzaamheden schade veroorzaak, ben ik hiervoor verantwoordelijk. Let op: ik ben niet aansprakelijk voor eventuele vervolgschade.
- Ik bied geen garantie op de werking en levensduur van een CV-ketel of warmtepomp na onderhoud, reparatie of vervanging van onderdelen en aanvaard hiervoor geen aansprakelijkheid.
- Als onderdelen vervangen moeten worden vanwege een terugroepactie en ik heb de ketel niet geïnstalleerd, kan ik niet bemiddelen bij de fabrikant. Neem in dat geval contact op met de installateur.
- Ik bied geen 24/7 storingsdienst aan. Bij een storing kan ik helaas niet direct helpen, dus houd rekening met een volle agenda van 3 tot 4 weken.
- Als er binnen of buiten de garantieperiode een onderdeel defect gaat, kan ik hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De door mij geleverde onderdelen hebben standaard fabrieksgarantie.
- Ik ben niet verantwoordelijk voor schade door ondeskundig gebruik van de CV-ketel, zoals het zelf aanpassen van instellingen of het niet regelmatig controleren, bijvullen en ontluchten van de installatie.
- Als het onderhoud niet jaarlijks door mij wordt uitgevoerd, vervalt de eventuele garantie en ben ik niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor eventuele schade.
- Als ik een installatie afkeur, mag deze niet meer gebruikt worden. Ik zal dan de installatie buiten werking stellen door de stekker uit het stopcontact te halen en de gaskraan onder het toestel dicht te draaien. Dit doe ik voor jouw veiligheid en ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele gevaarlijke situaties of schade als je de afgekeurde installatie toch gebruikt.
- Na een afkeuring zal ik je een voorstel doen voor herstel, gebaseerd op wat binnen mijn diensten en mogelijkheden valt. Ik verzoek je vriendelijk om binnen 10 dagen op mijn voorstel te reageren zodat we snel tot een oplossing kunnen komen. Als ik geen reactie ontvang binnen deze termijn, ben ik volgens de norm BRL25000 wettelijk verplicht dit te melden bij jouw gemeente.
- Eigendomsvoorbehoud:
- De materialen blijven mijn eigendom totdat je de betaling volledig hebt afgerond. Tot die tijd heb je geen rechten op de geleverde materialen en/of diensten.
- Persoonsgegevens:
- Ik bewaar jouw gegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
- Ik bewaar jouw NAW-gegevens zo lang als nodig, facturen minimaal 5 jaar, en inspectie- en keuringsrapporten minimaal 15 jaar.
- Wil je jouw gegevens inzien, wijzigen of verwijderen? Neem dan contact met mij op via avg@kg-onderhoud.nl. Binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie.